KOALICJA SPARTA

____________________________________________________________FORUM KOALICJI SPARTA_________________________________________________


#1 2009-07-21 15:22:08

Pepeko

Gość

Jednostki przydatne info

Witam! Postanowiłem zrobić mały spis oraz opis jednostek wszystkich nacji w grze , w opisie będzie zawarte co i w jakich ilościach produkować najbardziej się opłaca :

Rzymianie :
Legionista - Jednostka defensywna (uniwersalna stosowana przeciw konnicy)
Pretorianin - Jednostka Defensywna (Stosowana przeciw piechocie)
Centurion - Jednostka Offensywna
Equites Legati - Jednostka Zwiadu/ infiltracji (Minimalna ilość w osadzie 30+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas)
Equites Imperatoris - jednostka offensywno farmiąca (nie stosuje się jej zazwyczaj w głównym offie)
Equites Caesaris - Jednostka Offensywna (Stosowanie jej w deffie jest nie opłacalne)
Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ
Ognista Katapulta - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK
Konsul - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]

Sumowanie porównawcze   
Legionista vs EC  (w deff)
Legion
35 * 4 = 140
50 * 4 = 200     
EC
1 * 80 = 80
1 * 105 = 105
Wniosek :
Bardziej opłaca się wybudować 4 legionistów niż 1 EC na deffa przeciw konnicy i piechocie

Pretorianin vs EC (w deff)
65 * 4 = 260
35 *4 = 140
EC
1 * 80 = 80
1 * 105 =105
Wniosek:
bardziej Opłaca się wybudować 4 protów niż 1 EC na deff przeciw piechocie i konnicy

Centurion to jedyna jednostka off piechoty wiec jej porównywać nie będę

EC vs EI  (w Off )
EC
12 : 4 = 3 - tu wyliczam tak aby była zjedzona jednakowa ilość zboża (ilość siana zjedzonego , ilość siana niezbędnego do utrzymania jednej jednostki , ilość utrzymanych jednostek)
180 * 3 = 540
EI
12 : 3 = 4
120 * 4 = 480

Wniosek
Konnym offem u Rzymian powinien być Equites Cesari

Posiadanie Jednostek:
Na 5500 - 6000 centurionów przypada 1000 Equites Cesari

KUŹNIA / ZBROJOWNIA
Zbrojownia
Polepszenie w zbrojowni ulepsza nasze jednostki w działaniu offensywnym (nie ma to wpływu jeśli polepszymy jednostkę deff w zbrojowni i wzrośnie jej atak nie zabije ona więcej jednostek podczas obrony naszej osady)
Kuźnia
W kuźni polepszamy zbroje naszych wojowników (jeśli polepszymy zbroje jednostce offensywnej i wyślemy ją na atak NIE ZGINIE ICH MNIEJ I NIE ZABIJĄ WIĘCEJ JEDNOSTEK wroga działa to tylko podczas obrony naszej osady jeśli zamierzacie bronić osady offem to ta opcja pomaga)

Wykaz Polepszenia jednostek % na poziom polepszenia w zbrojowni kuźni
Ulepszenie w % na kolejnych poziomach budynku:

Poziom 1 - 1,5 %
Poziom 2 - 3 %
Poziom 3 - 4,5 %
Poziom 4 - 6 %
Poziom 5 - 7,5 %
Poziom 6 - 9 %
Poziom 7 - 10,5 %
Poziom 8 - 12 %
Poziom 9 - 13,5 %
Poziom 10 - 15 %
Poziom 11 - 16,5 %
Poziom 12 - 18 %
Poziom 13 - 19,5 %
Poziom 14 - 21 %
Poziom 15 - 22,5 %
Poziom 16 - 24 %
Poziom 17 - 25,5 %
Poziom 18 - 27 %
Poziom 19 - 28,5 %
Poziom 20 - 30 %

GERMANIE
Pałkarz - Jednostka offensywna ( Najczęściej stosowana w systemie prowadzenia osad 2X który opiszę niżej)
Oszczepnik - Jednostka Deffensywna przeciw Konnicy
Topornik - Jednostka Offensywna (Stosowana W głównym offie)
Zwiadowca - Jednostka Skanująca / infiltrująca (Minimalna ilość w osadzie 60+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas)
Paladyn - Jednostka Deffensywna Przeciw Piechocie
Germański Rycerz - Jednostka Offensywna (Stosowana w Offie głównym)
Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ
Katapulta - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK
Wódz - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]


Porównanie :
Porównywanie jednostek deff w tej nacji sensu nie ma gdyż posiada ona tylko 2 jednostki deffensywne jedna na piechotę a druga na konnice

Porównywanie jednostek offensywnych również nie ma sensu gdyż każda jednostka ma tu zastosowanie w następującej taktyce :
System 2x Opiera się na wybraniu 2 osad off pierwsza (najlepiej cropowiec ) w której produkujemy tylko i wyłącznie Katapulty , Toporników oraz Germańskich Rycerzy I tym offem sobie ogarniamy wszystko lecz w systemie 2x zastosowanie jest jeszcze 1 osady (może to być cropowiec ale jak nie posiadasz nie musi być)
i w tej osadzie produkujemy tanich jak barszcz Pałkarzy oraz Tarany które puszczamy jako przedbieg przed naszym offem głównym (ich zadanie to zniszczyć część deffa wroga oraz uszkodzenie/zniszczenie murów aby off który wejdzie chwilę po przedbiegu miał jak najmniejsze straty i jak najtaniej nam to wyszło (w tej osadce najlepiej mieć z 5000 pałek i 1000 tarana) można więcej oczywiście na 20 poziomie polepszenia w Zbrojowni

Przypadanie :
Na 3000 Toporników germanów przypada 1000 Germańskich Rycerzy

Opis ZBROJOWNI I KUŹNI ZNAJDZIECIE WYŻEJ DZIAŁA TAK SAMO



GALOWIE
Jednostki :
Falanga - jednostka Uniwersalna deff (stosowana najczęściej na konnice)
Miecznik - Jednostka Off jedyna piechotnicza offensywna jednostka tej nacji
Tropiciel -  Jednostka Skanująca / infiltrująca (Minimalna ilość w osadzie 30+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas)
Grom Teutatesa - Jednostka off/farmiąca (Nie stosowana w offie głównym)
Jeździec Druidzki - Jednostka Deff stosowana przeciw piechocie
Haeduan - Jednostka Offensywna (czasem stosowana w deffie lecz to naprawdę głupota)
Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ
Trebusz - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK
Herszt - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]


Porównanie
Porównywanie jednostek deff tej nacji nie ma sensu bo posiada je tylko 2  przeciw 2 różnym typom atakującym.Lecz porównam falangę z Haeduanem żeby nie było niejasności
Falanga vs Haeduan
Falanga
40 * 3 = 120
50 * 3 = 150
Haeduan
50 *1 = 50
165 * 1 = 165

Wniosek:
Haeduan przewyższa falangę w deffie przeciwko Konnicy lecz tylko o 15 pkt i znacznie przegrywa z falangą pod względem deffa przeciw piechocie oraz czas i koszty szkolenia i polepszenia na 20 poziom w kuźni są znacznie mniejsze niż Haeduana 

Porównanie Offa
Grom Teutatesa vs Haeduan
Grom Teutatesa
6 : 2 = 3 - podzielenie ilości zjedzonej siana przez daną jednostkę (ilość siana zjedzonego , ilość siana niezbędnego do utrzymania jednej jednostki , ilość utrzymanych jednostek)

90 * 3 = 270

Haeduan
6 : 3 = 2
140 * 2 = 280

Wniosek :
Bardziej skuteczny w offie jest Haeduan o 10 pkt lecz naprawdę się opłaca po polepszeniu

Przypadanie Jednostek:
Na 4000 mieczników przypada 1000 Haeduana


Kuźnia / Zbrojownia Opisana przy rzymianach


Wszelakie pytania proszę zadawać pod postem


I TO BY BYŁO NA TYLE

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.big-b.pun.pl www.wlzaoczni.pun.pl www.todclan.pun.pl www.ligapokemongra.pun.pl www.owf.pun.pl